Τετάρτη 4 Μαρτίου 2015

Une biographie courte de Jean de La Fontaine Σύντομη βιογραφία του Ζαν ντε Λαφονταίν

                                          JEAN  DE  LA  FONTAINE
                                    ΖΑΝ ΝΤΕ ΛΑΦΟΝΤΑΙΝ
  


Γειά σας, 

Είμαι ο Ζαν ντε Λαφονταίν και σας μιλώ από τον παράδεισο. Γεννήθηκα στο Σατό της Γαλλίας το 1621 και άφησα το μάταιο τούτο κόσμο στο Παρίσι το 1695. Σ’ όλη μου τη ζωή διασκέδαζα και έγραφα. Όμορφα πέρασα, παράπονο κανένα. Ό,τι μπορεί να βάλει ο νους του ανθρώπου έγραψα: ποιήματα, αφηγήματα, θεατρικά…Το έργο, όμως, που αγάπησα περισσότερο απ’ όλα είναι οι Μύθοι. Αυτοί άλλωστε μου επιτρέπουν ακόμα να «ζω» ακόμη, να με θυμούνται και να γοητεύονται οι αναγνώστες μου.
Μεταξύ μας, παιδιά, πολύ το χαίρομαι !
Πρώτος μου δάσκαλος ήταν ο σοφός Αίσωπος, αυτός ήταν άλλωστε ο λόγος που ονόμασα τους μύθους μου «Μεταφράσεις του Αισώπου». Άλλος δάσκαλος μου στη συνέχεια ήταν ο Φαίδρος αλλά πήρα επίσης πολλά κι από τους παραμυθάδες της Ανατολής και της Δύσης.
Συνολικά έγραψα 238 μύθους σε στίχους και γέμισα μ’ αυτούς δέκα ολόκληρα βιβλία, που κυκλοφόρησαν από το 1668 έως το 1694, ένα χρόνο δηλαδή προτού σας «χαιρετήσω».
Οι Μύθοι μου είναι ο κόσμος μου.
Αυτός που είδα, αυτός που έμαθα, αυτός που έζησα. Έμεινα πιστός στο πνεύμα της εποχής μου, με τα καλά και τα κακά, με τα στραβά και τ’ανάποδά της, όπως είναι άλλωστε όλες οι εποχές, γιατί να διαφέρει η δική μου ;
Α ! έχω και κάτι ακόμα να σας πω. Αν βρίσκετε πως οι μύθοι μου έχουν ενδιαφέρον, διαβάζοντας ή ακούγοντάς τους, μη λησμονάτε πως είστε άνθρωποι και πως για σας μιλούν.
Είναι όμως καιρός να σας αφήσω, κουράστηκα, είπα πολλά. Εύχομαι ν’ απολαύσετε τους Μύθους μου, χάρη σ’ αυτούς είμαι κι εγώ εδώ.
                                                                                        Γειά και χαρά σας !

" Μύθοι από τους μύθους του Ζαν Ντε Λαφονταίν " Εκδόσεις: Σύγχρονοι Ορίζοντες



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου